CAYMA, İADE  ve DEĞİŞİM HAKKI


   PAKALIN elektronik ticaret sitesi üzerinden yapılan alışverişler tüketici işlemi olduğu ölçüde Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a ve buna bağlı mevzuata tabidir.

   PAKALIN elektronik ticaret sitesinden alışveriş yapan tüketiciler herhangi bir neden göstermeksizin ürünün kendisine tesliminden itibaren 14 gün içinde aşağıda belirtilen yöntemlerle kullanabilecekleri cayma hakkına sahiptirler. (Hijyenik ürünlerde,Tek kullanımlık ürünlerde iade yoktur)

   Üretim hatası olduğunu düşündüğünüz ürünleri teslim aldığınız tarihten itibaren 30 gün içinde iade edebilirsiniz. Üretim hatası olduğu düşünülen ürünler,kontrol edilerek iade kararı verilecektir.
İade yapmadan önce mutlaka [email protected] adresine iade nedeninizi bildirerek mail gönderiniz. Müşteri hizmetleri bölümümüzden alınan iade onayı ile birlikte ,İşlemleriniz daha sağlıklı ve hızlı yürütülecektir.

   Tüketici ürünlerin tesliminde kendisine iletilen formu doldurarak kendisine ürünü teslim eden taşıyıcıya veya satıcının mağazasına formu teslim ederek ya da Mithatpaşa Cd. No:759/1 Valikonağı Göztepe / iZMİR adresine posta ile ya da [email protected] eposta adresine formu göndererek başvurabilir.
Satıcının internet sitesi üyeliği hesabı ile satıcıya ait elektronik ticaret sitesinde mesafeli sözleşme kuran   

   Tüketici, internet sitesinde kendi hesabından erişebileceği iade kodunu kullanarak kendisine ürünü teslim eden taşıyıcıya veya satıcının mağazasına başvurabilir.Tüketici, PAKALIN’ın elektronik ticaret sitesinde mesafeli sözleşme kurarken herhangi bir üyelik olmadan ziyaretçi olarak alışveriş yapmış ise müşteri hizmetleri hattına ulaşarak cayma bildirimini iletir ve müşteri hizmetleri tarafından siparişte kullanılan elektronik posta hesabına gönderilecek iade kodu birlikte ürünü kendisine teslim eden taşıcıya veya satıcının mağazasına bırakabilir.

   Tüketicinin yukarıda belirtilen şekilde yukarıda belirtildiği şekilde cayma hakkını kullandığı tarihten itibaren on gün içinde ürünleri kendisine ürünü teslim eden taşıyıcıya veya satıcının mağazasına teslim etmesi zorunludur. Bu süre Alıcının iade formu doldurup mağazaya teslim etmesinden veya kendisine iade kodu verilmesinden itibaren işlemeye başlar.
Satıcı cayma hakkına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren 14 gün içinde alıcıya varsa malın alıcıya teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri iade eder. Cayma hakkının kullanılamayacağı hallere ilişkin düzenlemeler saklıdır.

   Tüketicinin bir siparişte birden fazla ürün satın aldığı ve bu ürünlerden biri veya birkaçı için cayma hakkını kullandığı biri veya birkaçı için cayma hakkını kullanmadığı durumlarda alıcıya cayma hakkına konu olan ürünlere yönelik teslim masrafları iade edilir.

   PAKALIN’ın düzenli bir uygulaması veya dönemlik bir kampanyası çerçevesinde belli sayıda veya belli bedel üzeri siparişlerde teslim masrafını alıcıya yansıtmadığı bir siparişte alıcı siparişte yer alan bazı ürünler için cayma hakkını kullanır ve ilgili siparişin alıcının cayma hakkına konu edilen ürünler bakımından uygulama veya kampanya dışına çıkması söz konusu olursa alıcıdan cayma hakkına konu olmayan ürünlerin nakliye bedeli cayma hakkı nedeniyle iade edilecek bedelden düşülür. “3 Al 2 Öde”, “1 alana 1 bedava” benzeri kampanyalardan yararlanılarak yapılan siparişlerde Alıcı cayma hakkını kullanmak istediği takdirde bütün ürünlerin iade edilmesi zorunludur. Kampanyalı ürünlerden en az birinin iade edilmemesi durumunda iade edilmeyen ürün veya ürünlerin satış fiyatı toplam alışveriş tutarından mahsup edilir.
Cayma hakkına konu olan ürünler yukarıda anlatılan yöntemler çerçevesinde kullanılmak şartı ile alıcı ürünleri bizzat satıcının mağazasına teslim ettiği ya da Yurtiçi Kargo şubeleri aracılığı ile ürünlerin satıcıya gönderimini sağladığı ihtimallerde alıcıdan ürünlerin satıcıya iadesine ilişkin nakliye masrafı talep edilmez. Burada belirtilen haller ve taşıyıcılar dışında ürün iadelerine ilişkin nakliye masrafından satıcı sorumlu olmaz.
Tüketici aşağıdaki hallerde cayma hakkını kullanamaz:

  • Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
  • Alıcının istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
  • Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
  • Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
  • Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
  • Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
  • Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
  • Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
  • Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya alıcıya anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
  • Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, alıcının onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

   Tüketiciye ayıplı ürün teslim edilmiş olması haline ilişkin Kanun hükümleri saklıdır.
 

 

cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR